Jesteś tutaj
V Ogólnopolski Zjazd – Jak Pandemia Zmienia Komunikację Medialna Podmiotów Leczniczych
V Ogólnopolski Zjazd – Jak Pandemia Zmienia Komunikację Medialna Podmiotów Leczniczych
Szkolenie skierowane jest do rzeczników prasowych podmiotów leczniczych jak również kadry zarządzającej i osób odpowiedzialnych za kontakty z mediami
Zakopane 16-18 czerwca 2021r.
Jarosław Kulczycki- dziennikarz, prezenter TV. Z wykształcenia lingwista i tłumacz języka angielskiego, z zawodu dziennikarz z prawie 30letnim doświadczeniem. Prezenter telewizyjny i gospodarz programów, autor reportaży i wywiadów, trener.
W ciągu swojej dziennikarskiej kariery przeprowadził wywiady z największymi osobistościami polskiej i zagranicznej polityki (prezydenci i premierzy RP, przewodniczący Parlamentu Europejskiego, Sekretarz Stanu USA), gwiazdami pop (Madonna), muzykami jazzowymi (Ray Charles, Diana Krall), liderami światowego biznesu (Bill Gates).
Prezenter TVP 2, Panoramy, gospodarz Wiadomości, a potem programów TVP Info - Panorama Dnia, Infodziennik (współautor formatu), Forum. Relacjonował na żywo wiele doniosłych wydarzeń (Watykan – beatyfikacja, kanonizacja JPII, wejście Polski do UE – Studio live Strasbourg). Jako gospodarz studia TVP Info wielokrotnie brał udział w wydaniach specjalnych (tsunami w Japonii), zarządzał sytuacjami kryzysowymi w związku z relacjonowaniem “breaking news” na antenie programu newsowego.
Autor licznych reportaży telewizyjnych: cykli krótkich filmów krajoznawczych i o tematyce medycznej (zdrowie mężczyzn), podczas realizacji których sam często stawał za kamerą.
Wykładowca uniwersytecki (SWPS i Akademia Koźmińskiego) specjalizujący się w dziennikarstwie i PR. Doświadczony trener – szkolił w zakresie wystąpień publicznych, pracy z kamerą, wywiadu TV i kryzysowego zarządzania wizerunkiem firm przedstawicieli sektora publicznego (rzecznicy ZUS i rzecznicy szpitali, ARiMR, etc.)oraz managerów sektora prywatnego (Orlen Basell, CreditAgrocole, Profbud).
Wystąpienia medialne, elementy pracy online
Online – czyli jak pandemia zmieniła komunikację medialną.
Łączenia internetowe w programach informacyjnych i publicystycznych zostaną z nami już na zawsze. To technologia tania i dostępna. Redakcje oszczędzają na kosztach czasu pracy reporterów i dojazdów. Z kolei na osobach udzielających wypowiedzi spoczywa nie tylko obowiązek dobrego merytorycznego przygotowania komunikatu, ale też zorganizowania w domu lub w miejscu pracy mini studia TV. Jak to zrobić?
- Sprzęt – laptop, światło, dźwięk.
- To co za nami równie ważne jak to co mamy do powiedzenia – wybór tła.
- Jak nas widzą tak nas piszą – gdzie postawić laptop/kamerę, gdzie patrzeć, jak ustawić światło, okno i światło dzienne w kadrze, jak realizować dźwięk: czy wbudowany mikrofon wystarczy?
- Jak mówić, program informacyjny i publicystyczny.
Podczas szkolenia realizowane będą przykładowe nagrania różnych form TV i online. Ich liczba jest zależna od liczby uczestników.
Uczestnicy proszeni są o zabranie ze sobą laptopów wyposażonych we wbudowane mikrofony i kamery internetowe.
A co oprócz online?
To co się nie zmieniło, czyli:
Jak skutecznie budować wizerunek publiczny.
Jak kontrolować i świadomie wykorzystywać mowę ciała, jak operować głosem.
Jak zrozumiale i prosto mówić o trudnych i skomplikowanych sprawach, jak mówić by ludzie nas słuchali.
Jak ułatwić odbiorcom zapamiętywanie treści.
Jak skracać wypowiedzi.
Jak udzielać wywiadów przy użyciu komunikatorów internetowych.
Jak – wizerunek:
- Jak stać, gdzie patrzeć, jak się ubrać.
- Mowa ciała – jak gestami wzmocnić przekaz werbalny.
- Mimika.
- Intonacja, akcenty logiczne, siła głosu, pauza.
- Praca głosem – jak dostosować tempo i sposób mówienia do treści i kontekstu.
- Dykcja i emisja.
- Poprawność językowa.
Stres – wróg czy przyjaciel?
Oddech.
Co – komunikat:
- tworzenie czytelnego i zrozumiałego komunikatu, czyli co i jak mówić;
- jak odpowiadać na pytania dziennikarza tak, by powiedzieć tylko to co chcemy powiedzieć;
- przygotowanie kluczowych komunikatów;
- co to jest „setka” i jak mówić „setkami”;
- jaka jest różnica między rozmową z reporterem, „setką”, a wywiadem TV;
- zmieniający się krajobraz – telewizja, portale internetowe, media społecznościowe - nieliczne podobieństwa, znaczące różnice;
- alfabet sztuk wizualnych czyli formy i gatunki TV oraz plany filmowe;
- praca z operatorem – to on nas pokazuje, może to zrobić dobrze albo źle – na co zwrócić uwagę: światło, tło, kadr;
- praca z reporterem – to on zadaje pytania i montuje materiał, co zrobić by uzyskać pożądany dla nas efekt antenowy, jak odpowiadać na pytania, jakie zastosować formy wypowiedzi, jak budować zdania;
Radca prawny Agnieszka Sieńko wykonuje zawód radcy prawnego od 1 stycznia2006 r. Zawodowo z ochroną zdrowia jest związana jednak od roku 2000. Od początku swej pracy zawodowej radca prawny Agnieszka Sieńko specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie ochrony zdrowia. W ramach prowadzonej kancelarii prowadzi obsługę prawną podmiotów wykonujących działalność leczniczą, oraz zajmuje się prowadzeniem spraw osób fizycznych. Jest także, co wymaga szczególnego podkreślenia, pracownikiem naukowo – dydaktycznym Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, zatrudnionym na stanowisku asystenta.. Przygotowuje obecnie materiały do pracy doktorskiej na temat odpowiedzialności zawodowej pielęgniarek i położnych pod kierunkiem Profesor Joanny Rosińczuk. Radca prawny Agnieszka Sieńko jest autorem znaczącej liczby publikacji popularnych i naukowych w zakresie prawa ochrony zdrowia
Rzecznicy Prasowi podmiotów leczniczych w dobie pandemii
Informacja dla prasy w kontekście obowiązującego prawa:
1. Prawo prasowe – kompetencje dziennikarza – z kim muszę rozmawiać?
2. Zakres i pojęcie informacji publicznej – na jakie pytania muszę odpowiedzieć?
3. Tajemnica medyczna – jakich informacji nie wolno przekazywać o pacjencie?
4. Zdarzenia masowe i „głośne” wypadki – ile można powiedzieć o ofiarach?
5. Postępowania „sądowe” z udziałem osób zarządzających podmiotem – czy i na ile wolno komentować sprawę?
6. Postępowania „sądowe” z udziałem osób zatrudnionych lub współpracujących z podmiotem – czy i na ile wolno komentować sprawę?
7. Zamówienia publiczne, wykorzystanie środków publicznych z funduszy pomocowych – czy wydatki publiczne mogą być utajnione?
8. Komentarze o sprawach karnych a interes postępowania, prawo do obrony, słuszny interes publiczny, prawo pokrzywdzonego.
MIEJSCE : Zakopane Hotel Skalny*** Pardałówka 3b
CENA:/ obejmuje udział w szkoleniu , zakwaterowanie , wyżywienie / 1200zł netto *
Dopłata do pokoju 1 osobowego 160zł
Można wykupić samo uczestnictwo w szkoleniu 890zł netto *
* dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
POCZĄTEK ZAJĘĆ:
Do hotelu zapraszamy 16.06 po południu, kolacja o godz. 18:00.Wykłady rozpoczynają się o godz. 09:00, dnia17.06.2021r.wyjazd i zakończenie szkolenia 18.06.2021r ok. godz. 14:00
Wypełnione karty prosimy przesłać faksem na nr (22)2578629 lub (022) 292 38 50
WPŁATY:
FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński
Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347
Kontakt do Organizatora: 601 35 44 88