fic-szkolenia.pl

Polityka informacyjna, wystąpienia publiczne i medialne. Prowadzi red. Jarosław Kulczycki

Miejsce szkolenia: 
Data rozpoczęcia szkolenia: 
niedziela, 27 Sierpień, 2023
Data zakończenia szkolenia: 
wtorek, 29 Sierpień, 2023

 Szkolenie skierowane jest do pracowników działów Public Relations, rzeczników prasowych, managerów odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku firm oraz instytucji

  1. Wystąpienia publiczne – konferencje, briefingi prasowe.

 

Jak skutecznie budować wizerunek publiczny.

Jak kontrolować i świadomie wykorzystywać mowę ciała, jak operować głosem.

Jak zrozumiale i prosto mówić o trudnych i skomplikowanych sprawach, jak mówić by ludzie nas słuchali.

Jak ułatwić odbiorcom zapamiętywanie treści.

Jak skracać wypowiedzi

 

Co – czyli zawartość merytoryczna i struktura prezentacji:

 

- Selekcja materiału wyjściowego, czyli co powinienem, co chcę i co mogę powiedzieć.

- Planowanie wypowiedzi/prezentacji: otwarcie, zapowiedzi, podsumowania, punkty zwrotne, budowanie napięcia, narracja, anegdoty.

- Skuteczne prezentowanie informacji, relacje, konteksty, budowa ciągów logicznych.

- Relacje słowa z obrazem, ilustracje, slajdy i ich zawartość.

 

Jak – czyli co jest ważne gdy mówimy do ludzi:

 

- Jak stać, gdzie patrzeć, jak pracować z ekranem i mikrofonem.

- Mowa ciała – jak gestami wzmocnić przekaz werbalny.

- Mimika.

- Intonacja, akcenty logiczne, siła głosu, pauza.

- Praca głosem – jak dostosować tempo i sposób mówienia do treści i kontekstu.

- Dykcja i emisja.

- Poprawność językowa.

 

Stres – wróg czy przyjaciel?

Oddech.

 

  1. Wystąpienia publiczne - media

           

            - tworzenie czytelnego i zrozumiałego komunikatu, czyli co i jak mówić;

            - jak odpowiadać na pytania dziennikarza tak, by powiedzieć tylko to co chcemy powiedzieć;

            - przygotowanie kluczowych komunikatów;

            - co to jest „setka” i jak mówić „setkami”;

            - jaka jest różnica między rozmową z reporterem, „setką”, a wywiadem TV;

- zmieniający się krajobraz – telewizja, portale internetowe, media społecznościowe - nieliczne podobieństwa, znaczące różnice;

- alfabet sztuk wizualnych czyli formy i gatunki TV oraz plany filmowe;

            - praca z operatorem – to on nas pokazuje, może to zrobić dobrze albo źle – na co zwrócić uwagę: światło, tło, kadr;

            - praca z reporterem – to on zadaje pytania i montuje materiał, co zrobić by uzyskać pożądany dla nas efekt antenowy, jak odpowiadać na pytania, jakie zastosować formy wypowiedzi, jak budować zdania;

            - wystąpienie w studiu TV/wywiad – jak siedzieć, gdzie patrzeć, praca z kamerami, planowanie wypowiedzi

 

Nagrania

            - wypowiedź ekspercka do programu studyjnego

            - wypowiedź do reportażu

            - wypowiedź do programu informacyjnego

            - briefing/konferencja prasowa

            - program publicystyczny

            - debata telewizyjna

            - Facebook, Instagram, Linked In, You Tube

            - łączenie przy pomocy komunikatora internetowego

 

Analiza

Powtórne nagrania

Wnioski

 

  1. Wystąpienia publiczne - online

 

Łączenia internetowe w programach informacyjnych i publicystycznych zostaną z

nami już na zawsze. To technologia tania i dostępna. Redakcje oszczędzają na kosztach czasu pracy reporterów i dojazdów. Z kolei na osobach udzielających wypowiedzi spoczywa nie tylko obowiązek dobrego merytorycznego przygotowania komunikatu, ale też zorganizowania w domu lub w miejscu pracy mini studia TV. Jak to zrobić?

 

- Sprzęt – laptop, światło, dźwięk.

- To co za nami równie ważne jak to co mamy do powiedzenia – wybór tła.

- Jak nas widzą tak nas piszą – gdzie postawić laptop/kamerę, gdzie patrzeć, jak ustawić światło, okno i światło dzienne w kadrze, jak realizować dźwięk: czy wbudowany mikrofon wystarczy?

- Jak mówić, program informacyjny i publicystyczny.

 

 

 

MIEJSCE :  Zakopane Hotel Skalny*** Pardałówka 3b

 

CENA:/ obejmuje udział w szkoleniu , zakwaterowanie dwie noce, wyżywienie /                           1570zł netto *

Dopłata do pokoju 1 osobowego                                                                       150zł

Sam udział w szkoleniu                                                                                 1200zł netto*

dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

 

POCZĄTEK ZAJĘĆ:

Do hotelu zapraszamy 27.08 po południu, kolacja o godz. 18:00.

Wykłady rozpoczynają się o godz. 09:00, dnia 28.08.2023r.wyjazd i zakończenie  szkolenia 29.08.2023r. ok. godz. 14:00

 

ZGŁOSZENIA:

Wypełnione karty prosimy przesłać na adres: fic-szkolenia@data.pl

 lub faksem na nr  (22)2578629 lub (22) 292 38 50   

 

WPŁATY:

FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński

Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347

Kontakt do Organizatora: 601 35 44 88