fic-szkolenia.pl

Finansowe Zamkniecie Roku 2024 w Podmiotach Leczniczych

Miejsce szkolenia: 
Data rozpoczęcia szkolenia: 
poniedziałek, 9 Grudzień, 2024
Data zakończenia szkolenia: 
czwartek, 12 Grudzień, 2024

Finansowe Zamkniecie Roku 2024 w Podmiotach Leczniczych

 

Zakopane 9-12 grudnia 2024r.

 

Beata Kropiewnicka   praktyk z zakresu finansów i rachunkowości, w szczególności jednostek ochrony zdrowia. Aktualnie z-ca dyrektora ds. finansowych –główny księgowy  Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku, wcześniej oddziału regionalnego kasy chorych. Biegły sądowy z zakresu rachunkowości, aplikant w postępowaniu kwalifikacyjnym na biegłego rewidenta. Doświadczenie w organach nadzorczych spółek skarbu państwa i jednostek samorządu terytorialnego. Aktualnie V-ce przewodniczący Rady Nadzorczej skomercjalizowanego powiatowego zakładu opieki zdrowotnej (II kadencja). Doświadczony wykładowca, autor wykładów z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego, sprawozdawczości i analizy finansowej oraz aspektów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z uwzględnieniem rozliczania i ewidencji projektów unijnych.

 

                                                  ZAMKNIĘCIE ROKU 2024 W PODMIOTACH LECZNICZYCH

Moduł I – SPRAWOZDANIE FINANSOWE ZA 2024 ROK

  1. Prowadzenie ksiąg rachunkowych i sprawozdanie finansowe podmiotu leczniczego w świetle zmian w 2024 roku.
  2. Nowy KSR 15 – wpływ na zasady rachunkowości podmiotów leczniczych.
  3. Aktualizacja polityki (zasad) rachunkowości –  zmiany w świetle ustawy o rachunkowości  i prowadzeniu standardu rachunku kosztów.
  4. Harmonogram prac związanych z zamknięciem roku – praktyczne rozwiązania organizacji, przeprowadzenia i rozliczeń oraz wycen koniecznych na dzień bilansowy.
  5. Inwentaryzacja z uwzględnieniem możliwych do zastosowania uproszczeń, w tym:
  • zasad ewidencji i inwentaryzacji leków i materiałów medycznych w oddziałach, poradniach i innych miejscach udzielania świadczeń, w tym konieczne korekty,
  • medycznych środków technicznych własnych i w depozycie,
  • inwestycje w toku i zaniechanych,
  • potwierdzenia salda – zasady, uproszczenia,
  • weryfikacja pozostałych sald aktywów i pasywów.
  1. Finansowanie świadczeń medycznych przez NFZ – zasady ewidencji i wyceny na dzień bilansowy z uwzględnieniem zmian w 2024 roku.
  2. Koszty bieżące i na przełomie roku – zasady kwalifikacji i ewidencji, w tym w zakresie projektów unijnych i finansowane z dotacji.
  3. Dotacje, środki UE, darowizny, nieodpłatne  otrzymanie, korekty (aspekt przychodowo-kosztowy).
  4. Środki trwałe i WNiP – zasady kwalifikacji, ewidencji i wyceny.
  5. Należności przeterminowane, sporne, wątpliwe – zasady wyceny (odpisy),  koszty windykacji, zasady ewidencji.
  6. Zobowiązania, w tym wycena bilansowa, koszty postępowań sądowych i egzekucyjnych. Zasady zaciągania zobowiązań w jednostkach sektora finansów publicznych.
  7. Wycena aktywów i pasywów jednostki oraz ustalanie wyniku finansowego z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych (SPZOZ, spółki prawa handlowego).
  8. Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe w podmiotach leczniczych -  zasady tworzenia, przykłady.
  9. Kapitały spółek i fundusz założycielski oraz fundusz zakładu w SPZOZ –ewidencja zmian.
  10. Elementy  sprawozdania finansowego podmiotu leczniczego -  bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu własnym, rachunek przepływów  pieniężnych, informacja dodatkowa – na co zwrócić uwagę?
  11. Zasady sporządzania e-sprawozdań zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy o rachunkowości – aspekty praktyczne.

Moduł II – PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH ZA 2024 ROK

  1. Zmiany w podatku CIT w 2024 roku  i planowane w 2025 r.
  2. Przychody – prawidłowe ustalanie momentu powstania przychodów podatkowych (działalność gospodarcza, świadczenia nieodpłatne, dotacje i środki unijne).
  3. Darowizny  pieniężne i rzeczowe w ujęciu  podatkowym – dokumentacja, wycena, zwolnienia.
  4. Koszty uzyskania przychodów:
  • koszty bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami,
  • koszty ustawowo wyłączone z kosztów uzyskania przychodów,
  • Kary i odszkodowania w podmiotach leczniczych,
  • koszty „niestatutowe”w podmiotach leczniczych”
  1. Ulga na złe długi w  w 2024 roku.
  2. Zeznanie podatkowe CIT-8, załączniki CIT-0, CIT-D – praktyka sporządzania deklaracji i inne obowiązki sprawozdawcze (praktyczne narzędzie do sprawnego i bezbłędnego sporządzenia rocznego rozliczenia podatkowego).
  3. Nota podatkowa w  e-sprawozdaniu finansowym w praktyce.
  4. Aktualne problemy w zakresie przychodów i kosztów podatkowych w świetle orzecznictwa oraz  interpretacji podatkowych.
  5. Informacja o strategii podatkowej – kogo dotyczą obowiązki sprawozdawcze, w jakim terminie?

Moduł III – AKTUALNOŚCI PODATKOWE VAT, CIT, PIT

  1. Podatek VAT w 2023 roku – podsumowanie zmian i nowelizacje w latach kolejnych.
  2. KSEF – Krajowy System e-faktur –zmiany  dot. podmiotów leczniczych.
  3. Obowiązek raportowania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR od 2025 roku w podmiotach leczniczych.
  4. Podatek PIT – przegląd zmian, w tym w zakresie wynagrodzeń i składki zdrowotnej.
  5. Przegląd  najnowszych interpretacji i orzecznictwa dot. podmiotów leczniczych.

 

Joanna Anna Jończyk  dr nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, mgr prawa. Wieloletni pracownik Wydziału Inżynierii Zarządzania na Politechnice Białostockiej; obecnie  adiunkt na Wydziale Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej. Wykładowca na studiach MBA, specjalista
w dziedzinach: zarządzania zasobami ludzkimi, komunikacji, zarządzania zmianą
i innowacjami, zarządzania w ochronie zdrowia. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich w organizacjach publicznych sektora ochrony zdrowia. Uczestnik kilku staży zagranicznych, w tym w Wielkiej Brytanii, Francji i Japonii.

 Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych dotyczących szeroko pojętego zarządzania zasobami ludzkimi. Akredytowany trener
i coach. Licencjonowany konsultant w zakresie badania i treningu odporności psychicznej (MTQ Product Family). Partner Harrison Assessments międzynarodowej firmy zapewniającej nowoczesne i kompleksowe rozwiązania dla HR-u.
Współzałożycielka Stowarzyszenia na Rzecz Zdrowiej i Lepszej Starości (2018).
W 2013 r. odznaczona
Brązowym Medalem Komisji Edukacji Narodowej a w 2015 honorową odznaką Ministra Zdrowia “Za zasługi dla ochrony zdrowia”. Od VIII 2020 r. pełni funkcję członka Rady Narodowego Funduszu Zdrowia w Polsce.

.

 

DYLEMATY I WYZWANIA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM KSIĘGOWYM

 

  • Współczesne środowisko pracy księgowych. Nowe kompetencje w środowisku cyfrowym.
  • Nowa psychologia sukcesu księgowego -menedżera.
  • Skuteczne zarządzanie zespołem księgowym:   komunikacja, emocje, stres, konflikty oraz  dylematy  różnorodności  wiekowej i  kulturowej, trudne rozmowy z pracownikami w księgowości,           motywowanie i angażowanie w kierunku wydajności/ efektywności pracy  
  • O granicy między odpoczynkiem a godzinami pracy. W kierunku dobrostanu psychicznego.

Do hotelu zapraszamy już dnia 8.12 po południu na pobyt z programem fakultatywnym lub 9.12 od godz. 16:00 na pobyt standardowy w dniu 9.12 przed południem program fakultatywny

wykłady rozpoczynają się 10.12 o godz.9:00. Zakończenie  12.12 o godzinie 14:00

 

MIEJSCE:

Zakopane Hotel Skalny*** Pardałówka 3b

CENA  UCZESTNICTWA W SZKOLENIU:                                1300zł netto* 

Udział w szkoleniu materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad.                                             

*  dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw

 

Zakwaterowanie i wyżywienie  przyjazd 9.12                                   620zł brutto

Zakwaterowanie i wyżywienie przyjazd  8.12                                  1100zł brutto

Dopłata do pokoju jednoosobowego                                              240/320zł brutto

Ceny tylko dla pracowników podmiotów leczniczych.

Stali uczestnicy naszych szkoleń dostają co najmniej 10% zniżki przy prywatnych pobytach w Hotelu Skalny w Zakopanem rezerwowanych za pośrednictwem naszej firmy.

ZGŁOSZENIA:

Wypełnione karty prosimy przesłać mailowo na adresfic-szkolenia@data.pl

lub faksem na nr (22)2578629 lub (22) 292 38 50

WPŁATY:

FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński

Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347

Kontakt do Organizatora:

601 35 44 88