Jesteś tutaj
Finansowe Zamkniecie Roku 2024 w Podmiotach Leczniczych
Finansowe Zamkniecie Roku 2024 w Podmiotach Leczniczych
Zakopane 9-12 grudnia 2024r.
Beata Kropiewnicka praktyk z zakresu finansów i rachunkowości, w szczególności jednostek ochrony zdrowia. Aktualnie z-ca dyrektora ds. finansowych –główny księgowy Uniwersyteckiego Szpitala Klinicznego w Białymstoku, wcześniej oddziału regionalnego kasy chorych. Biegły sądowy z zakresu rachunkowości, aplikant w postępowaniu kwalifikacyjnym na biegłego rewidenta. Doświadczenie w organach nadzorczych spółek skarbu państwa i jednostek samorządu terytorialnego. Aktualnie V-ce przewodniczący Rady Nadzorczej skomercjalizowanego powiatowego zakładu opieki zdrowotnej (II kadencja). Doświadczony wykładowca, autor wykładów z zakresu rachunkowości, prawa podatkowego, sprawozdawczości i analizy finansowej oraz aspektów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z uwzględnieniem rozliczania i ewidencji projektów unijnych.
ZAMKNIĘCIE ROKU 2024 W PODMIOTACH LECZNICZYCH
Moduł I – SPRAWOZDANIE FINANSOWE ZA 2024 ROK
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych i sprawozdanie finansowe podmiotu leczniczego w świetle zmian w 2024 roku.
- Nowy KSR 15 – wpływ na zasady rachunkowości podmiotów leczniczych.
- Aktualizacja polityki (zasad) rachunkowości – zmiany w świetle ustawy o rachunkowości i prowadzeniu standardu rachunku kosztów.
- Harmonogram prac związanych z zamknięciem roku – praktyczne rozwiązania organizacji, przeprowadzenia i rozliczeń oraz wycen koniecznych na dzień bilansowy.
- Inwentaryzacja z uwzględnieniem możliwych do zastosowania uproszczeń, w tym:
- zasad ewidencji i inwentaryzacji leków i materiałów medycznych w oddziałach, poradniach i innych miejscach udzielania świadczeń, w tym konieczne korekty,
- medycznych środków technicznych własnych i w depozycie,
- inwestycje w toku i zaniechanych,
- potwierdzenia salda – zasady, uproszczenia,
- weryfikacja pozostałych sald aktywów i pasywów.
- Finansowanie świadczeń medycznych przez NFZ – zasady ewidencji i wyceny na dzień bilansowy z uwzględnieniem zmian w 2024 roku.
- Koszty bieżące i na przełomie roku – zasady kwalifikacji i ewidencji, w tym w zakresie projektów unijnych i finansowane z dotacji.
- Dotacje, środki UE, darowizny, nieodpłatne otrzymanie, korekty (aspekt przychodowo-kosztowy).
- Środki trwałe i WNiP – zasady kwalifikacji, ewidencji i wyceny.
- Należności przeterminowane, sporne, wątpliwe – zasady wyceny (odpisy), koszty windykacji, zasady ewidencji.
- Zobowiązania, w tym wycena bilansowa, koszty postępowań sądowych i egzekucyjnych. Zasady zaciągania zobowiązań w jednostkach sektora finansów publicznych.
- Wycena aktywów i pasywów jednostki oraz ustalanie wyniku finansowego z uwzględnieniem specyfiki podmiotów leczniczych (SPZOZ, spółki prawa handlowego).
- Rezerwy i rozliczenia międzyokresowe w podmiotach leczniczych - zasady tworzenia, przykłady.
- Kapitały spółek i fundusz założycielski oraz fundusz zakładu w SPZOZ –ewidencja zmian.
- Elementy sprawozdania finansowego podmiotu leczniczego - bilans, rachunek zysków i strat, zestawienie zmian w funduszu własnym, rachunek przepływów pieniężnych, informacja dodatkowa – na co zwrócić uwagę?
- Zasady sporządzania e-sprawozdań zgodnie z załącznikiem nr 1 do ustawy o rachunkowości – aspekty praktyczne.
Moduł II – PODATEK DOCHODOWY OD OSÓB PRAWNYCH ZA 2024 ROK
- Zmiany w podatku CIT w 2024 roku i planowane w 2025 r.
- Przychody – prawidłowe ustalanie momentu powstania przychodów podatkowych (działalność gospodarcza, świadczenia nieodpłatne, dotacje i środki unijne).
- Darowizny pieniężne i rzeczowe w ujęciu podatkowym – dokumentacja, wycena, zwolnienia.
- Koszty uzyskania przychodów:
- koszty bezpośrednio i pośrednio związane z przychodami,
- koszty ustawowo wyłączone z kosztów uzyskania przychodów,
- Kary i odszkodowania w podmiotach leczniczych,
- koszty „niestatutowe”w podmiotach leczniczych”
- Ulga na złe długi w w 2024 roku.
- Zeznanie podatkowe CIT-8, załączniki CIT-0, CIT-D – praktyka sporządzania deklaracji i inne obowiązki sprawozdawcze (praktyczne narzędzie do sprawnego i bezbłędnego sporządzenia rocznego rozliczenia podatkowego).
- Nota podatkowa w e-sprawozdaniu finansowym w praktyce.
- Aktualne problemy w zakresie przychodów i kosztów podatkowych w świetle orzecznictwa oraz interpretacji podatkowych.
- Informacja o strategii podatkowej – kogo dotyczą obowiązki sprawozdawcze, w jakim terminie?
Moduł III – AKTUALNOŚCI PODATKOWE VAT, CIT, PIT
- Podatek VAT w 2023 roku – podsumowanie zmian i nowelizacje w latach kolejnych.
- KSEF – Krajowy System e-faktur –zmiany dot. podmiotów leczniczych.
- Obowiązek raportowania JPK_KR_PD i JPK_ST_KR od 2025 roku w podmiotach leczniczych.
- Podatek PIT – przegląd zmian, w tym w zakresie wynagrodzeń i składki zdrowotnej.
- Przegląd najnowszych interpretacji i orzecznictwa dot. podmiotów leczniczych.
Joanna Anna Jończyk dr nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania, mgr prawa. Wieloletni pracownik Wydziału Inżynierii Zarządzania na Politechnice Białostockiej; obecnie adiunkt na Wydziale Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej. Wykładowca na studiach MBA, specjalista
w dziedzinach: zarządzania zasobami ludzkimi, komunikacji, zarządzania zmianą
i innowacjami, zarządzania w ochronie zdrowia. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich w organizacjach publicznych sektora ochrony zdrowia. Uczestnik kilku staży zagranicznych, w tym w Wielkiej Brytanii, Francji i Japonii.
Autor kilkudziesięciu publikacji naukowych dotyczących szeroko pojętego zarządzania zasobami ludzkimi. Akredytowany trener
i coach. Licencjonowany konsultant w zakresie badania i treningu odporności psychicznej (MTQ Product Family). Partner Harrison Assessments międzynarodowej firmy zapewniającej nowoczesne i kompleksowe rozwiązania dla HR-u. Współzałożycielka Stowarzyszenia na Rzecz Zdrowiej i Lepszej Starości (2018).
W 2013 r. odznaczona Brązowym Medalem Komisji Edukacji Narodowej a w 2015 honorową odznaką Ministra Zdrowia “Za zasługi dla ochrony zdrowia”. Od VIII 2020 r. pełni funkcję członka Rady Narodowego Funduszu Zdrowia w Polsce.
.
DYLEMATY I WYZWANIA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM KSIĘGOWYM
- Współczesne środowisko pracy księgowych. Nowe kompetencje w środowisku cyfrowym.
- Nowa psychologia sukcesu księgowego -menedżera.
- Skuteczne zarządzanie zespołem księgowym: komunikacja, emocje, stres, konflikty oraz dylematy różnorodności wiekowej i kulturowej, trudne rozmowy z pracownikami w księgowości, motywowanie i angażowanie w kierunku wydajności/ efektywności pracy
- O granicy między odpoczynkiem a godzinami pracy. W kierunku dobrostanu psychicznego.
Do hotelu zapraszamy już dnia 8.12 po południu na pobyt z programem fakultatywnym lub 9.12 od godz. 16:00 na pobyt standardowy w dniu 9.12 przed południem program fakultatywny
wykłady rozpoczynają się 10.12 o godz.9:00. Zakończenie 12.12 o godzinie 14:00
MIEJSCE:
Zakopane Hotel Skalny*** Pardałówka 3b
CENA UCZESTNICTWA W SZKOLENIU: 1300zł netto*
Udział w szkoleniu materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, obiad.
* dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw
Zakwaterowanie i wyżywienie przyjazd 9.12 620zł brutto
Zakwaterowanie i wyżywienie przyjazd 8.12 1100zł brutto
Dopłata do pokoju jednoosobowego 240/320zł brutto
Ceny tylko dla pracowników podmiotów leczniczych.
Stali uczestnicy naszych szkoleń dostają co najmniej 10% zniżki przy prywatnych pobytach w Hotelu Skalny w Zakopanem rezerwowanych za pośrednictwem naszej firmy.
ZGŁOSZENIA:
Wypełnione karty prosimy przesłać mailowo na adresfic-szkolenia@data.pl
lub faksem na nr (22)2578629 lub (22) 292 38 50
WPŁATY:
FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński
Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347
Kontakt do Organizatora:
601 35 44 88