Jesteś tutaj
Dyplomacja praktyczna i reguły savoir-vivre dla rzeczników. Zasady komunikacji medialnej, komunikacja bieżąca vs. komunikacja kryzysowa.
Dyplomacja praktyczna i reguły savoir-vivre dla rzeczników.
Zasady komunikacji medialnej, komunikacja bieżąca vs. komunikacja kryzysowa.
Jadwisin 26-28 stycznia 2025r.
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów Public Relations, rzeczników prasowych, managerów odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku firm oraz instytucji
Zasady komunikacji medialnej, komunikacja bieżąca vs. komunikacja kryzysowa
Jarosław Kulczycki- dziennikarz, prezenter TV. Obecnie szef redakcji Panoramy w TVP2 . Pełnił funkcje rzecznika prasowego Warszawskiego Uniwersytety Medycznego. W ciągu ostatnich lat znany z programów „24 godziny”, „Tu i teraz” i „Supertemat” w Nowa TVZ wykształcenia lingwista i tłumacz języka angielskiego, z zawodu dziennikarz z 30letnim doświadczeniem. Prezenter telewizyjny i gospodarz programów, autor reportaży i wywiadów, trener.
W ciągu swojej dziennikarskiej kariery przeprowadził wywiady z największymi osobistościami polskiej i zagranicznej polityki (prezydenci i premierzy RP, przewodniczący Parlamentu Europejskiego, Sekretarz Stanu USA), gwiazdami pop (Madonna), muzykami jazzowymi (Ray Charles, Diana Krall), liderami światowego biznesu (Bill Gates).
Prezenter TVP 2, Panoramy, gospodarz Wiadomości, a potem programów TVP Info - Panorama Dnia, Infodziennik (współautor formatu), Forum. Relacjonował na żywo wiele doniosłych wydarzeń (Watykan – beatyfikacja, kanonizacja JPII, wejście Polski do UE – Studio live Strasbourg). Jako gospodarz studia TVP Info wielokrotnie brał udział w wydaniach specjalnych (tsunami w Japonii), zarządzał sytuacjami kryzysowymi w związku z relacjonowaniem “breaking news” na antenie programu newsowego.
Autor licznych reportaży telewizyjnych: cykli krótkich filmów krajoznawczych i o tematyce medycznej (zdrowie mężczyzn), podczas realizacji których sam często stawał za kamerą.
Wykładowca uniwersytecki (SWPS i Akademia Koźmińskiego) specjalizujący się w dziennikarstwie i PR. Doświadczony trener – szkolił w zakresie wystąpień publicznych, pracy z kamerą, wywiadu TV i kryzysowego zarządzania wizerunkiem firm przedstawicieli sektora publicznego (rzecznicy ZUS i rzecznicy szpitali, ARiMR, etc.)oraz managerów sektora prywatnego (Orlen Basell, CreditAgrocole, Profbud).
Media, ich rodzaje i specyfika. Nowoczesny rynek medialny - tradycyjne media, media elektroniczne, media społecznościowe:
- tworzenie czytelnego i zrozumiałego komunikatu, czyli co i jak mówić, praca z działem komunikacji;
- przygotowanie kluczowych komunikatów;
- jak odpowiadać na pytania dziennikarza tak, by powiedzieć tylko to co chcemy powiedzieć;
- co to jest „setka” i jak mówić „setkami”;
- jaka jest różnica między rozmową z reporterem, „setką”, a wywiadem TV;
- zmieniający się krajobraz – telewizja, portale internetowe, media społecznościowe – nieliczne
podobieństwa, znaczące różnice;
- alfabet sztuk wizualnych czyli formy i gatunki TV oraz plany filmowe;
- praca z operatorem – to on nas pokazuje, może to zrobić dobrze albo źle – na co zwrócić uwagę: światło, tło, kadr;
- praca z reporterem – to on zadaje pytania i montuje materiał, co zrobić by uzyskać pożądany dla nas efekt antenowy, jak odpowiadać na pytania, jakie zastosować formy wypowiedzi, jak budować zdania;
- wystąpienie w studiu TV/wywiad – jak siedzieć, gdzie patrzeć, praca z kamerami, planowanie wypowiedzi.
- media społecznościowe, jak i co nagrywać i udostępniać by skutecznie komunikować markę organizacji.
Komunikacja bieżąca:
- Jak skutecznie budować wizerunek publiczny.
- Kreowanie pozytywnego zainteresowania mediów. Zdefiniowanie kluczowych obszarów, wyznaczenie osób/ambasadorów w ramach organizacji, zdefiniowanie komunikatów, określenie kluczowych mediów, generowanie newsów.
- Media społecznościowe – internet never sleeps czyli potrzeba ciągłej komunikacji.
Komunikacja kryzysowa:
- Zdefiniowanie zagrożeń, opracowanie scenariuszy kryzysowych, wyznaczenie ról i podział odpowiedzialności, opracowanie komunikatów.
- Opracowanie listy „przyjaznych” mediów i dziennikarzy.
- Media społecznościowe – siła reputacji.
Jak to robić?
Jak kontrolować i świadomie wykorzystywać mowę ciała, jak operować głosem?
Jak zrozumiale i prosto mówić o trudnych i skomplikowanych sprawach, jak mówić by ludzie nas słuchali?
Jak ułatwić odbiorcom zapamiętywanie treści?
Jak skracać wypowiedzi?
Co – czyli zawartość merytoryczna i struktura komunikatu:
- Selekcja materiału wyjściowego, czyli co powinienem, co chcę i co mogę powiedzieć.
- Planowanie wypowiedzi: otwarcie, zapowiedzi, podsumowania, punkty zwrotne, budowanie napięcia, narracja, anegdoty.
- Skuteczne prezentowanie informacji, relacje, konteksty, budowa ciągów logicznych.
Stres – wróg czy przyjaciel?
Oddech.
Na poszczególnych etapach szkolenia jego uczestnicy są konfrontowani z konkretnymi sytuacjami i nagrywani.
Nagrania
- wypowiedź ekspercka do programu studyjnego
- wypowiedź do reportażu
- wypowiedź do programu informacyjnego
- briefing/konferencja prasowa
- program publicystyczny
- debata telewizyjna
- Facebook, Instagram, Linked In, You Tube
- łączenie przy pomocy komunikatora internetowego
Dyplomacja praktyczna i reguły savoir-vivre dla rzeczników prasowych.
Sandra Szczudłowska: Jestem trenerką etykiety biznesowej i towarzyskiej z dyplomem prestiżowej akademii etykiety British School of Excellence w Londynie. Posiadam ponad 20-letnie doświadczenie w obszarach zarządzania, sprzedaży, obsługi klienta premium, marketingu jak i etykiety biznesu, które zdobywałam w międzynarodowych firmach. Pozwala mi to w przystępny i praktyczny sposób odpowiedzieć na realne potrzeby szkoleniowe Klienta, ponieważ wiem z jakimi wyzwaniami codziennie się mierzy. Moją misją jest wspieranie Klientów w budowaniu trwałych relacji biznesowych poprzez przekazanie praktycznej wiedzy z zakresu etykiety biznesu i dobrych manier.
Jak wiele spotkań było nieudanych przez drobne faux pas, ile relacji towarzyskich zakończyło się już po pierwszym spotkaniu?! Znajomość etykiety biznesowej i protokołu ma kluczowe znaczenie w budowaniu reputacji firmy oraz tworzeniu trwałych relacji biznesowych. Jest również bardzo przydatna i pomaga swobodnie odnaleźć się w najbardziej wymagających sytuacjach towarzyskich i biznesowych. Podczas szkolenia w przystępny sposób przekazuję wiedzę praktyczną w tym zakresie. Zapraszam do świata dobrych manier
1.Etykieta biznesowa i towarzyska
Tematy:
1. Różnice: etykieta towarzyska i biznesowa
2. Wizerunek profesjonalisty: pierwsze wrażenie i komunikacja niewerbalna
3. Przedstawianie siebie i innych
4. Powitania i podawanie ręki, jak to robić prawidłowo a czego unikać?
5. Wizytówki, organizacja spotkań biznesowych
6. Netykieta, spotkania online i telefony
7. Tytulatura, zwroty grzecznościowe, feminatywy
8. Punktualność jako oznaka szacunku
9. Zasady pierwszeństwa: drzwi, schody, samochód
10. Zachowanie w windzie, na korytarzu i w środkach komunikacji
11. Zdrabnianie imion i przechodzenie na Ty
12. Dress code i największe wpadki
13. Spotkania biznesowe w restauracji -zasady
14.Tematy tabu
2. Precedencja w codziennych sytuacjach zawodowych
Tematy:
1. Zasady pierwszeństwa i starszeństwa
2. Zasada prawej strony i symetrii
3. Precedencja państwowa i szczebla lokalnego: kolejność witania i zabierania głosu, miejsc
oraz składania podpisów
4. Właściwe formy adresatywne w kontaktach służbowych i oficjalnych
5. Co jest najbardziej istotne podczas wizyt oficjalnych? Lista zadań
6. Rozmowy oficjalne i w 4 oczy: zasady usadzania rozmówców
7. Usadzanie gości przy stole konferencyjnym i podczas przyjęć według precedenecji- szczegóły
8. Rola i miejsce tłumacza, robienie notatek przy stole
9. Korespondencja urzędowa i bilety wizytowe
10. Protokół flagowy
11. Przyjęcia jako forma pracy, ogólne zasady
12. Poczęstunek w biurze
MIEJSCE : Geovita w Jadwisinie ul. Ogrodowa 31
CENA:/ obejmuje udział w szkoleniu , zakwaterowanie dwie noce, wyżywienie / 1800zł netto *
Dopłata do pokoju 1 osobowego 180zł
Sam udział w szkoleniu 1300zł netto*
* dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
POCZĄTEK ZAJĘĆ:
Do hotelu zapraszamy 26.01 po południu.
Wykłady rozpoczynają się o godz. 09:00, dnia 27.01.2025r.wyjazd i zakończenie szkolenia 28.01.2025r.. ok. godz. 14:00
ZGŁOSZENIA:
Wypełnione karty prosimy przesłać na adres: fic-szkolenia@data.pl
lub faksem na nr (22)2578629 lub (22) 292 38 50
WPŁATY:
FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński
Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347
Kontakt do Organizatora: 601 35 44 88