Jesteś tutaj
BRAK WOLNYCH MIEJSC !!! Dyplomacja praktyczna i reguły savoir-vivre dla rzeczników. Zasady komunikacji medialnej, komunikacja bieżąca vs. komunikacja kryzysowa.
BRAK WOLNYCH MIEJSC!!!!
Wkrótce zaproponujemy nastepny termin i miejsce.
Szkolenie Rzeczników Prasowych:
Dyplomacja praktyczna i reguły savoir-vivre dla rzeczników.
Zasady komunikacji medialnej, komunikacja bieżąca vs. komunikacja kryzysowa.
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów Public Relations, rzeczników prasowych, managerów odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku firm oraz instytucji
Gdańsk 6-8 października 2024.
Jarosław Kulczycki- dziennikarz, prezenter TV. Obecnie szef redakcji Panoramy w TVP2 . Pełnił funkcje rzecznika prasowego Warszawskiego Uniwersytety Medycznego. W ciągu ostatnich lat znany z programów „24 godziny”, „Tu i teraz” i „Supertemat” w Nowa TVZ wykształcenia lingwista i tłumacz języka angielskiego, z zawodu dziennikarz z 30letnim doświadczeniem. Prezenter telewizyjny i gospodarz programów, autor reportaży i wywiadów, trener.
W ciągu swojej dziennikarskiej kariery przeprowadził wywiady z największymi osobistościami polskiej i zagranicznej polityki (prezydenci i premierzy RP, przewodniczący Parlamentu Europejskiego, Sekretarz Stanu USA), gwiazdami pop (Madonna), muzykami jazzowymi (Ray Charles, Diana Krall), liderami światowego biznesu (Bill Gates).
Prezenter TVP 2, Panoramy, gospodarz Wiadomości, a potem programów TVP Info - Panorama Dnia, Infodziennik (współautor formatu), Forum. Relacjonował na żywo wiele doniosłych wydarzeń (Watykan – beatyfikacja, kanonizacja JPII, wejście Polski do UE – Studio live Strasbourg). Jako gospodarz studia TVP Info wielokrotnie brał udział w wydaniach specjalnych (tsunami w Japonii), zarządzał sytuacjami kryzysowymi w związku z relacjonowaniem “breaking news” na antenie programu newsowego.
Autor licznych reportaży telewizyjnych: cykli krótkich filmów krajoznawczych i o tematyce medycznej (zdrowie mężczyzn), podczas realizacji których sam często stawał za kamerą.
Wykładowca uniwersytecki (SWPS i Akademia Koźmińskiego) specjalizujący się w dziennikarstwie i PR. Doświadczony trener – szkolił w zakresie wystąpień publicznych, pracy z kamerą, wywiadu TV i kryzysowego zarządzania wizerunkiem firm przedstawicieli sektora publicznego (rzecznicy ZUS i rzecznicy szpitali, ARiMR, etc.)oraz managerów sektora prywatnego (Orlen Basell, CreditAgrocole, Profbud).
Media, ich rodzaje i specyfika. Nowoczesny rynek medialny - tradycyjne media, media elektroniczne, media społecznościowe:
- tworzenie czytelnego i zrozumiałego komunikatu, czyli co i jak mówić, praca z działem komunikacji;
- przygotowanie kluczowych komunikatów;
- jak odpowiadać na pytania dziennikarza tak, by powiedzieć tylko to co chcemy powiedzieć;
- co to jest „setka” i jak mówić „setkami”;
- jaka jest różnica między rozmową z reporterem, „setką”, a wywiadem TV;
- zmieniający się krajobraz – telewizja, portale internetowe, media społecznościowe – nieliczne
podobieństwa, znaczące różnice;
- alfabet sztuk wizualnych czyli formy i gatunki TV oraz plany filmowe;
- praca z operatorem – to on nas pokazuje, może to zrobić dobrze albo źle – na co zwrócić uwagę: światło, tło, kadr;
- praca z reporterem – to on zadaje pytania i montuje materiał, co zrobić by uzyskać pożądany dla nas efekt antenowy, jak odpowiadać na pytania, jakie zastosować formy wypowiedzi, jak budować zdania;
- wystąpienie w studiu TV/wywiad – jak siedzieć, gdzie patrzeć, praca z kamerami, planowanie wypowiedzi.
- media społecznościowe, jak i co nagrywać i udostępniać by skutecznie komunikować markę organizacji.
Komunikacja bieżąca:
- Jak skutecznie budować wizerunek publiczny.
- Kreowanie pozytywnego zainteresowania mediów. Zdefiniowanie kluczowych obszarów, wyznaczenie osób/ambasadorów w ramach organizacji, zdefiniowanie komunikatów, określenie kluczowych mediów, generowanie newsów.
- Media społecznościowe – internet never sleeps czyli potrzeba ciągłej komunikacji.
Komunikacja kryzysowa:
- Zdefiniowanie zagrożeń, opracowanie scenariuszy kryzysowych, wyznaczenie ról i podział odpowiedzialności, opracowanie komunikatów.
- Opracowanie listy „przyjaznych” mediów i dziennikarzy.
- Media społecznościowe – siła reputacji.
Jak to robić?
Jak kontrolować i świadomie wykorzystywać mowę ciała, jak operować głosem?
Jak zrozumiale i prosto mówić o trudnych i skomplikowanych sprawach, jak mówić by ludzie nas słuchali?
Jak ułatwić odbiorcom zapamiętywanie treści?
Jak skracać wypowiedzi?
Co – czyli zawartość merytoryczna i struktura komunikatu:
- Selekcja materiału wyjściowego, czyli co powinienem, co chcę i co mogę powiedzieć.
- Planowanie wypowiedzi: otwarcie, zapowiedzi, podsumowania, punkty zwrotne, budowanie napięcia, narracja, anegdoty.
- Skuteczne prezentowanie informacji, relacje, konteksty, budowa ciągów logicznych.
Stres – wróg czy przyjaciel?
Oddech.
Na poszczególnych etapach szkolenia jego uczestnicy są konfrontowani z konkretnymi sytuacjami i nagrywani.
Nagrania
- wypowiedź ekspercka do programu studyjnego
- wypowiedź do reportażu
- wypowiedź do programu informacyjnego
- briefing/konferencja prasowa
- program publicystyczny
- debata telewizyjna
- Facebook, Instagram, Linked In, You Tube
- łączenie przy pomocy komunikatora internetowego
Andrzej Jankowski - Prowadzi zajęcia dla studentów na kierunku Dyplomacja na wydziale Stosunków Zagranicznych UG. 23 lata pracy w MSZ m.in. na stanowiskach zast. ambasadora i Charge daffaires w Finlandii (2000-2005), Grecji (2008-2012) i Azerbejdżanie (2015-2019). W MSZ m.in. kierownik Wydziału Rosyjskiego w Departamencie Wschodnim. Ukończył psychologię na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim w 1981 r. Do stanu wojennego etatowy pracownik ZR NSZZ Solidarność. Radny i Sekretarz Miasta Gdańsk, dyrektor biura Gdańskiej Izby Gospodarczej. Doświadczony współtwórca i realizator wielu projektów z udziałem partnerów zagranicznych.
1/Organizacja służby dyplomatycznej na szczeblu centralnym (MSZ, placówki dyplomatyczne) i regionalnym (samorząd wojewódzki i gminny).
2/Główne zadania polityki zagranicznej we współczesnym świecie (wspieranie rozwoju, bezpieczeństwo, promocja gospodarcza i kulturalna).
3/Praktyczne metody realizacji polityki zagranicznej (rola rzeczników w organizacji spotkań, wizyt, konsultacji, w przygotowaniu materiałów tezowo-informacyjnych, komunikatów, tweetów itp.).
4/ Rola szczebla samorządowego i regionalnego w tworzeniu i realizacji polityki zagranicznej.
5/ Współpraca zagraniczna a projekty i programy rozwojowe adresowane do lokalnych mieszkańców.
6/ Zasady informowania o współpracy zagranicznej w praktyce rzeczników (od przekonywania o podjętych decyzjach/ustaleniach do inicjowania dialogu).
7/Reguły savoir-vivere w pracy rzeczników (ubiór, wizytówki, konferencje itp.).
8/ Zasady protokołu dyplomatycznego (reguła precedencji, organizacja spotkań rzeczników dla przedstawicieli mediów).
MIEJSCE : Hotel Renusz – Gdańsk Sobieszewo ul.Nadwiślańska 56
CENA:/ obejmuje udział w szkoleniu , zakwaterowanie dwie noce, wyżywienie / 1710zł netto *
Dopłata do pokoju 1 osobowego 180zł
Sam udział w szkoleniu 1200zł netto*
* dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
POCZĄTEK ZAJĘĆ:
Do hotelu zapraszamy 6.10 po południu, kolacja o godz. 18:00.
Wykłady rozpoczynają się o godz. 09:00, dnia 7.10.2024r.wyjazd i zakończenie szkolenia 8.10.2024r. ok. godz. 14:00
ZGŁOSZENIA:
Wypełnione karty prosimy przesłać na adres: fic-szkolenia@data.pl
lub faksem na nr (22)2578629 lub (22) 292 38 50
WPŁATY:
FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński
Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347
Kontakt do Organizatora: 601 35 44 88