fic-szkolenia.pl

V Ogólnopolski Zjazd – Jak Pandemia Zmienia Komunikację Medialna Podmiotów Leczniczych

Miejsce szkolenia: 
Data rozpoczęcia szkolenia: 
06/16/2021
Data zakończenia szkolenia: 
06/18/2021

V Ogólnopolski Zjazd – Jak Pandemia Zmienia Komunikację Medialna Podmiotów Leczniczych

 

Szkolenie skierowane jest do rzeczników prasowych podmiotów leczniczych jak również kadry zarządzającej i osób  odpowiedzialnych za kontakty z mediami

 

Zakopane  16-18 czerwca 2021r.

 

Jarosław Kulczycki- dziennikarz, prezenter TV. Z wykształcenia lingwista i tłumacz języka angielskiego, z zawodu dziennikarz z prawie 30letnim doświadczeniem. Prezenter telewizyjny i gospodarz programów, autor reportaży i wywiadów, trener.

W ciągu swojej dziennikarskiej kariery przeprowadził wywiady z największymi osobistościami polskiej i zagranicznej polityki (prezydenci i premierzy RP, przewodniczący Parlamentu Europejskiego, Sekretarz Stanu USA), gwiazdami pop (Madonna), muzykami jazzowymi (Ray Charles, Diana Krall), liderami światowego biznesu (Bill Gates).

Prezenter TVP 2, Panoramy, gospodarz Wiadomości, a potem programów TVP Info - Panorama Dnia, Infodziennik (współautor formatu), Forum. Relacjonował na żywo wiele doniosłych wydarzeń (Watykan – beatyfikacja, kanonizacja JPII, wejście Polski do UE – Studio live Strasbourg). Jako gospodarz studia TVP Info wielokrotnie brał udział w wydaniach specjalnych (tsunami w Japonii), zarządzał sytuacjami kryzysowymi w związku z relacjonowaniem “breaking news” na antenie programu newsowego.

Autor licznych reportaży telewizyjnych: cykli krótkich filmów krajoznawczych i o tematyce medycznej (zdrowie mężczyzn), podczas realizacji których sam często stawał za kamerą.

Wykładowca uniwersytecki (SWPS i Akademia Koźmińskiego) specjalizujący się w dziennikarstwie i PR. Doświadczony trener – szkolił w zakresie wystąpień publicznych, pracy z kamerą, wywiadu TV i kryzysowego zarządzania wizerunkiem firm przedstawicieli sektora publicznego (rzecznicy ZUS i rzecznicy szpitali, ARiMR, etc.)oraz managerów sektora prywatnego (Orlen Basell, CreditAgrocole, Profbud).

 

     Wystąpienia medialne, elementy pracy online

 

Online – czyli jak pandemia zmieniła komunikację medialną.

 

            Łączenia internetowe w programach informacyjnych i publicystycznych zostaną z nami już na zawsze. To technologia tania i dostępna. Redakcje oszczędzają na kosztach czasu pracy reporterów i dojazdów. Z kolei na osobach udzielających wypowiedzi spoczywa nie tylko obowiązek dobrego merytorycznego przygotowania komunikatu, ale też zorganizowania w domu lub w miejscu pracy mini studia TV. Jak to zrobić?

 

- Sprzęt – laptop, światło, dźwięk.

- To co za nami równie ważne jak to co mamy do powiedzenia – wybór tła.

- Jak nas widzą tak nas piszą – gdzie postawić laptop/kamerę, gdzie patrzeć, jak ustawić światło, okno i światło dzienne w kadrze, jak realizować dźwięk: czy wbudowany mikrofon wystarczy?

- Jak mówić, program informacyjny i publicystyczny.

 

Podczas szkolenia realizowane będą przykładowe nagrania różnych form TV i online. Ich liczba jest zależna od liczby uczestników.

 

Uczestnicy proszeni są o zabranie ze sobą laptopów wyposażonych we wbudowane mikrofony i kamery internetowe.

 

A co oprócz online?

To co się nie zmieniło, czyli:

 

Jak skutecznie budować wizerunek publiczny.

Jak kontrolować i świadomie wykorzystywać mowę ciała, jak operować głosem.

Jak zrozumiale i prosto mówić o trudnych i skomplikowanych sprawach, jak mówić by ludzie nas słuchali.

Jak ułatwić odbiorcom zapamiętywanie treści.

Jak skracać wypowiedzi.

Jak udzielać wywiadów przy użyciu komunikatorów internetowych.

 

Jak – wizerunek:

 

- Jak stać, gdzie patrzeć, jak się ubrać.

- Mowa ciała – jak gestami wzmocnić przekaz werbalny.

- Mimika.

- Intonacja, akcenty logiczne, siła głosu, pauza.

- Praca głosem – jak dostosować tempo i sposób mówienia do treści i kontekstu.

- Dykcja i emisja.

- Poprawność językowa.

 

Stres – wróg czy przyjaciel?

Oddech.

 

Co – komunikat:

           

            - tworzenie czytelnego i zrozumiałego komunikatu, czyli co i jak mówić;

            - jak odpowiadać na pytania dziennikarza tak, by powiedzieć tylko to co chcemy powiedzieć;

            - przygotowanie kluczowych komunikatów;

            - co to jest „setka” i jak mówić „setkami”;

            - jaka jest różnica między rozmową z reporterem, „setką”, a wywiadem TV;

- zmieniający się krajobraz – telewizja, portale internetowe, media społecznościowe - nieliczne podobieństwa, znaczące różnice;

- alfabet sztuk wizualnych czyli formy i gatunki TV oraz plany filmowe;

            - praca z operatorem – to on nas pokazuje, może to zrobić dobrze albo źle – na co zwrócić uwagę: światło, tło, kadr;

            - praca z reporterem – to on zadaje pytania i montuje materiał, co zrobić by uzyskać pożądany dla nas efekt antenowy, jak odpowiadać na pytania, jakie zastosować formy wypowiedzi, jak budować zdania;

           

 

Radca prawny Agnieszka Sieńko wykonuje zawód radcy prawnego od 1 stycznia2006 r. Zawodowo z ochroną zdrowia jest związana jednak od roku 2000. Od początku swej pracy zawodowej radca prawny Agnieszka Sieńko specjalizuje się w szeroko rozumianym prawie ochrony zdrowia. W ramach prowadzonej kancelarii prowadzi obsługę prawną podmiotów wykonujących działalność leczniczą, oraz zajmuje się prowadzeniem spraw osób fizycznych. Jest także, co wymaga szczególnego podkreślenia, pracownikiem naukowo – dydaktycznym Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu, zatrudnionym na stanowisku asystenta.. Przygotowuje obecnie materiały do pracy doktorskiej na temat odpowiedzialności zawodowej pielęgniarek i położnych pod kierunkiem Profesor Joanny Rosińczuk. Radca prawny Agnieszka Sieńko jest autorem znaczącej liczby publikacji popularnych i naukowych w zakresie prawa ochrony zdrowia

Rzecznicy Prasowi podmiotów leczniczych w dobie pandemii

 

Informacja dla prasy w kontekście obowiązującego prawa:

1.      Prawo prasowe – kompetencje dziennikarza – z kim muszę rozmawiać?

2.      Zakres i pojęcie informacji publicznej – na jakie pytania muszę odpowiedzieć?

3.      Tajemnica medyczna – jakich informacji nie wolno przekazywać o pacjencie?

4.      Zdarzenia masowe i „głośne” wypadki – ile można powiedzieć o ofiarach?

5.      Postępowania „sądowe” z udziałem osób zarządzających podmiotem – czy i na ile wolno komentować                       sprawę?

6.      Postępowania „sądowe” z udziałem osób zatrudnionych lub współpracujących z podmiotem – czy i na ile wolno komentować sprawę?

7.      Zamówienia publiczne, wykorzystanie środków publicznych z funduszy pomocowych – czy wydatki publiczne mogą być utajnione?

8.      Komentarze o sprawach karnych a interes postępowania, prawo do obrony, słuszny interes publiczny, prawo pokrzywdzonego.

 

MIEJSCE :  Zakopane Hotel Skalny*** Pardałówka 3b

 

CENA:/ obejmuje udział w szkoleniu , zakwaterowanie , wyżywienie /                                     1200zł netto *

Dopłata do pokoju 1 osobowego                                                                              160zł

Można wykupić samo uczestnictwo w szkoleniu                                                 890zł netto *

 

dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

 

POCZĄTEK ZAJĘĆ:

Do hotelu zapraszamy 16.06 po południu, kolacja o godz. 18:00.Wykłady rozpoczynają się o godz. 09:00, dnia17.06.2021r.wyjazd i zakończenie  szkolenia 18.06.2021r ok. godz. 14:00

Wypełnione karty prosimy przesłać faksem na nr  (22)2578629 lub (022) 292 38 50

 

WPŁATY:

FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński

Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347

Kontakt do Organizatora: 601 35 44 88

Tags: