Jesteś tutaj
Polityka informacyjna, wystąpienia publiczne i medialne
Polityka informacyjna, wystąpienia publiczne i medialne
Szkolenie skierowane jest do pracowników działów Public Relations, rzeczników prasowych, managerów odpowiedzialnych za kształtowanie wizerunku firm oraz instytucji. Jest organizowane w formie warsztatowej a wiec grupa może liczyć max 15 osób.
Jurata 19-21 czerwiec 2022r.
Jarosław Kulczycki- dziennikarz, prezenter TV. W ciągu ostatnich dwóch lat znany z programów „24 godziny”, „Tu i teraz” i „Supertemat” w Nowa TV.
Z wykształcenia lingwista i tłumacz języka angielskiego, z zawodu dziennikarz z prawie 30letnim doświadczeniem. Prezenter telewizyjny i gospodarz programów, autor reportaży i wywiadów, trener.
W ciągu swojej dziennikarskiej kariery przeprowadził wywiady z największymi osobistościami polskiej i zagranicznej polityki (prezydenci i premierzy RP, przewodniczący Parlamentu Europejskiego, Sekretarz Stanu USA), gwiazdami pop (Madonna), muzykami jazzowymi (Ray Charles, Diana Krall), liderami światowego biznesu (Bill Gates).
Prezenter TVP 2, Panoramy, gospodarz Wiadomości, a potem programów TVP Info - Panorama Dnia, Infodziennik (współautor formatu), Forum. Relacjonował na żywo wiele doniosłych wydarzeń (Watykan – beatyfikacja, kanonizacja JPII, wejście Polski do UE – Studio live Strasbourg). Jako gospodarz studia TVP Info wielokrotnie brał udział w wydaniach specjalnych (tsunami w Japonii), zarządzał sytuacjami kryzysowymi w związku z relacjonowaniem “breaking news” na antenie programu newsowego.
Autor licznych reportaży telewizyjnych: cykli krótkich filmów krajoznawczych i o tematyce medycznej (zdrowie mężczyzn), podczas realizacji których sam często stawał za kamerą.
Wykładowca uniwersytecki (SWPS i Akademia Koźmińskiego) specjalizujący się w dziennikarstwie i PR. Doświadczony trener – szkolił w zakresie wystąpień publicznych, pracy z kamerą, wywiadu TV i kryzysowego zarządzania wizerunkiem firm przedstawicieli sektora publicznego (rzecznicy ZUS i rzecznicy szpitali, ARiMR, etc.)oraz managerów sektora prywatnego (Orlen Basell, CreditAgrocole, Profbud).
- Wystąpienia publiczne – konferencje, briefingi prasowe.
Jak skutecznie budować wizerunek publiczny.
Jak kontrolować i świadomie wykorzystywać mowę ciała, jak operować głosem.
Jak zrozumiale i prosto mówić o trudnych i skomplikowanych sprawach, jak mówić by ludzie nas słuchali.
Jak ułatwić odbiorcom zapamiętywanie treści.
Jak skracać wypowiedzi
Co – czyli zawartość merytoryczna i struktura prezentacji:
- Selekcja materiału wyjściowego, czyli co powinienem, co chcę i co mogę powiedzieć.
- Planowanie wypowiedzi/prezentacji: otwarcie, zapowiedzi, podsumowania, punkty zwrotne, budowanie napięcia, narracja, anegdoty.
- Skuteczne prezentowanie informacji, relacje, konteksty, budowa ciągów logicznych.
- Relacje słowa z obrazem, ilustracje, slajdy i ich zawartość.
Jak – czyli co jest ważne gdy mówimy do ludzi:
- Jak stać, gdzie patrzeć, jak pracować z ekranem i mikrofonem.
- Mowa ciała – jak gestami wzmocnić przekaz werbalny.
- Mimika.
- Intonacja, akcenty logiczne, siła głosu, pauza.
- Praca głosem – jak dostosować tempo i sposób mówienia do treści i kontekstu.
- Dykcja i emisja.
- Poprawność językowa.
Stres – wróg czy przyjaciel?
Oddech.
- Wystąpienia publiczne - media
- tworzenie czytelnego i zrozumiałego komunikatu, czyli co i jak mówić;
- jak odpowiadać na pytania dziennikarza tak, by powiedzieć tylko to co chcemy powiedzieć;
- przygotowanie kluczowych komunikatów;
- co to jest „setka” i jak mówić „setkami”;
- jaka jest różnica między rozmową z reporterem, „setką”, a wywiadem TV;
- zmieniający się krajobraz – telewizja, portale internetowe, media społecznościowe - nieliczne podobieństwa, znaczące różnice;
- alfabet sztuk wizualnych czyli formy i gatunki TV oraz plany filmowe;
- praca z operatorem – to on nas pokazuje, może to zrobić dobrze albo źle – na co zwrócić uwagę: światło, tło, kadr;
- praca z reporterem – to on zadaje pytania i montuje materiał, co zrobić by uzyskać pożądany dla nas efekt antenowy, jak odpowiadać na pytania, jakie zastosować formy wypowiedzi, jak budować zdania;
- wystąpienie w studiu TV/wywiad – jak siedzieć, gdzie patrzeć, praca z kamerami, planowanie wypowiedzi
Nagrania
- wypowiedź ekspercka do programu studyjnego
- wypowiedź do reportażu
- wypowiedź do programu informacyjnego
- briefing/konferencja prasowa
- program publicystyczny
- debata telewizyjna
- Facebook, Instagram, Linked In, You Tube
- łączenie przy pomocy komunikatora internetowego
Analiza
Powtórne nagrania
Wnioski
- Wystąpienia publiczne - online
Łączenia internetowe w programach informacyjnych i publicystycznych zostaną z
nami już na zawsze. To technologia tania i dostępna. Redakcje oszczędzają na kosztach czasu pracy reporterów i dojazdów. Z kolei na osobach udzielających wypowiedzi spoczywa nie tylko obowiązek dobrego merytorycznego przygotowania komunikatu, ale też zorganizowania w domu lub w miejscu pracy mini studia TV. Jak to zrobić?
- Sprzęt – laptop, światło, dźwięk.
- To co za nami równie ważne jak to co mamy do powiedzenia – wybór tła.
- Jak nas widzą tak nas piszą – gdzie postawić laptop/kamerę, gdzie patrzeć, jak ustawić światło, okno i światło dzienne w kadrze, jak realizować dźwięk: czy wbudowany mikrofon wystarczy?
- Jak mówić, program informacyjny i publicystyczny.
MIEJSCE : Jurata Hotel LIDO ul. Wojska Polskiego 26
CENA:/ obejmuje udział w szkoleniu , zakwaterowanie dwie noce, wyżywienie / 1590zł netto *
Dopłata do pokoju 1 osobowego 110zł
Sam udział w szkoleniu 1000zł netto*
* dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.
POCZĄTEK ZAJĘĆ:
Do hotelu zapraszamy 19.06 po południu, kolacja o godz. 18:00.
Wykłady rozpoczynają się o godz. 09:00, dnia 20.06.2022r.wyjazd i zakończenie szkolenia 21.06.2022r. ok. godz. 13:00
ZGŁOSZENIA:
Wypełnione karty prosimy przesłać na adres: fic-szkolenia@data.pl
lub faksem na nr (22)2578629 lub (22) 292 38 50
WPŁATY:
FIC Szkolenia – Ignacy Chruszczyński
Nr r-ku: mbank 79 1140 2004 0000 3002 2579 5347
Kontakt do Organizatora: 601 35 44 88